Pre/Early Readers Spanish Program är utformat för studenter som är i början av byggnadsläsning och skrivförmåga på engelska. Eleverna kommer att lära sig spanska genom låtar, rörelser, hands-on-spel, grupphistorik och praktiska konversationsfraser som bygger deras ordförråd, börjar med grunderna och sedan framåt. Varje vokabulär enhet introducerar inbördes sammanhängande ord och fraser som bygger på varandra, så att studenter regelbundet granskar tidigare lärda material och införlivar nya ord och fraser till vad de redan vet. Vårt program innehåller också en kompetensutvecklingskomponent för att främja tidig läsförmåga genom utvecklings lämpliga aktiviteter. Vi kommer att fokusera på bokstavsigenkänning, rimmönster, synord och spårning och identifiering av ord och korta meningar på spanska. Sånger och musikbaserade aktiviteter skapar en grund för fonemisk utveckling, medföljande affischer och övning av worksheets, samt läsartidens historia, stödja tidiga läsare för att bygga upp ett gott brevigenkänning och förtrogenhet med tryckmaterial.
Forskning visar att ju tidigare barnen utsätts för ljudet av ett språk, desto mer sannolikt är de för att uppnå nära-modersmål uttal och flyt. Unga barn kan förvärva ljud och ordförråd i ett nytt språk, även när de fortskrider i att tala och läsa sitt modersmål. När eleverna blivit flytande läsare på engelska, kommer de att bedömas för att bestämma vilken nybörjarnivå 1-3 de kommer att flytta till härnäst.
Om du äger eller är chef för The Spanish Class kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.
Manage my school profile »Har du några frågor? Få svar från våra studievägledare och personal och tidigare studenter på The Spanish Class.
Ställ en fråga