Elsa Cárdenas-Hagan, Ed.D, är en tvåspråkig talpedagog och en certifierad akademisk språkterapeut. Hon är direktör för Valley Speech Language and Learning Center i Brownsville, Texas, som grundades 1993. Hon arbetar också med Texas Institute for Measurement Evaluation and Statistics vid University of Houston. Dr. Cárdenas-Hagan är författaren till Esperanza (HOPE), ett spanskt språkprogram som är utformat för att hjälpa studenter som kämpar med att lära sig att läsa. Hennes forskningsintressen innefattar utveckling av tidiga läsbedömningar för spansktalande studenter och utveckling av läsinterventioner för tvåspråkiga studenter. Hon var medförfattare för en longitudinell studie finansierad av National Institute of Child Health and Human Development och Institutet för utbildningsvetenskap som undersökte utvecklingen av oracy och läskunnighet på engelska och spanska av spansktalande barn. Hon fungerar som vice president för International Dyslexia Association och har författat läroplaner, bokkapitel och tidskriftsartiklar relaterade till oracy och läskunnighet för engelskspråkiga elever.
Vårt uppdrag är att utbilda och stärka.
Valley Speech är inriktat på att tillhandahålla omfattande tal- och akademiska språkutvärderingar utöver empiriskt validerade behandlingsprogram. Centret erbjuder också professionella utvecklingstjänster för lärare och terapeuter som är intresserade av att tillhandahålla effektiva insatser för språk och läskunnighet.
Om du äger eller är chef för Valley Speech Language and Learning Center kan du registrera dig nu för att få kostnadsfria verktyg som hjälper dig att förbättra din plats i företagsförteckningen, locka till nya omdömen och svara på recensenters omdömen.
Manage my school profile »Har du några frågor? Få svar från våra studievägledare och personal och tidigare studenter på Valley Speech Language and Learning Center.
Ställ en fråga